Webdesign

AANBOD

Wij leveren een betaalbare en moderne website die volledig gestyled is in uw huisstijl en die ook uitstekend presteert op telefoon en tablet. Met een makkelijk eigen ontwikkeld CMS voor beheer of een onderhoudspakket zonder zorgen. Het aanmelden en optimaliseren van de vindbaarheid van uw website bij de diverse zoekmachines (SEO) is standaard inbegrepen in de oplevering van uw site.

Samenwerking

Het is onze overtuiging dat uw website belangrijk is, vaak zelfs een kritisch onderdeel van uw bedrijfsvoering en daarmee uw inkomen. En daarom is het belangrijk om van te voren kennis te maken en een analyse uit te voeren van wat u precies wilt met de site. Wij zien vaak dat in deze analyse fase uw expertise in uw vakgebied, gecombineerd met onze expertise, leidt tot zeer succesvolle en vruchtbare ideeën.

Webdesign Pakketten

Basic Website

  • Informatie delen
  • € 500,- inc. BTW
  •  
  • ZZP
  • 1-6 pagina's
  • Informatie verandert niet vaak
  • Basic huisstijl
  • Simpel CMS
  • Standaard Visual Effects

Medium Website

  • Interactieve Site
  • € 650,- inc. BTW
  •  
  • ZZP/MKB
  • 6-12 pagina's
  • Informatie verandert regelmatig
  • Medium huisstijl
  • Fit for purpose CMS
  • Standaard Visual Effects
  • Standaard widgets

Premium Website

  • Online zaken doen
  • € 800,- inc. BTW
  •  
  • ZZP/MKB/Vereniging
  • 12-25 pagina's
  • Veel informatie die vaak verandert
  • Premium huisstijl
  • CMS op maat
  • Eigen Design Special Effects
  • Eigen Design widgets
  • Klanten/leden Service Portal
  • Webshop producten/diensten

Custom Website

  • De meest gekozen oplossing
  • Offerte
  •  
  • ZZP/MKB/Vereniging
  • Onbeperkt pagina's
  • Informatie Management Systeem
  • Custom huisstijl
  • Visual CMS op maat
  • Custom Special Effects
  • Custom Applicaties
  • Klanten/Leden Service Portal
  • Webshop producten/diensten
  • Back-Office Facturering

Inbegrepen bij alle websites

  • Gratis periodiek technisch onderhoud.
  • Volledig responsive design (desktop/notebook/tablet/telefoon)
  • SEO pakket (aanmelding+optimalisatie).
  • Google Tag Manager en Analytics.
  • Google Mijn Bedrijf en Search Console.
  • Social Media Integratie

ZZP STARTERS DEAL

Als startende ondernemer komt er veel op u af. MVM DESIGN helpt u op weg met een transparante deal m.b.t. uw aanwezigheid op het internet. Wij verzorgen uw Medium bedrijfswebsite, email, social media, huisstijl, hosting en nog meer in één overzichtelijk pakket voor de scherpe prijs van €500,- inc. BTW.

Lees meer
 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden voor uw bedrijf of vereniging? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!

Ik geef de voorkeur aan:
Email
Telefoon
WhatsApp

Privacywijzer

Werkwijze

Analyse Fase

In de analyse fase kijken we samen naar wat uw wensen zijn voor uw site. Is de site alleen een medium om informatie te delen of wilt u interactie met de gebruikers en een gedeelte van uw zaken online doen? Welke identiteit wilt U uitstralen, heeft u al een huisstijl (identiteit) of wilt u een nieuwe look and feel? Wat zijn de zoektermen die het meest gebruikt worden in uw branche en hoe kunnen we daar gebruik van maken? Verwacht u veel en vaak te veranderen aan de site of is de site meer statisch? Hoe kunnen we de site onderscheidend maken in de branche zodat U eruit springt? Hoe kunnen we de site laten inhaken op uw bestaande processen en systemen als u bv. online producten of diensten wilt aanbieden?


In de analyse fase worden de ideeën geboren en krijgt u vaak inzichten in uw eigen bedrijf èn in de mogelijkheden van webdesign waar u niet eerder bij stil gestaan hebt.


Analyse

  • Tussen de 2 en 4 gesprekken.
  • Voorbeelden.
  • Concepten.
  • Workflow.
  • Beveiligings analyse.
  • Offerte.
  • Beslissing.
  • Domein Registratie.
  • Looptijd: 1 a 2 weken.
Design & Build Fase

In de design fase gaan wij aan de slag en ontwikkelen de concept website, huisstijl, werkprocessen, database applicaties, visuele effecten en specials voor uw website. Dat doen wij niet alleen, u kunt online meekijken op onze concept server en kunt vanaf het eerste moment feedback geven op de ontwikkeling van uw site. Wij vinden uw betrokkenheid in de design fase van cruciaal belang. Dat voorkomt dat wij iets ontwikkelen dat toch niet helemaal is zoals u het voor ogen had en geeft de ruimte om nieuwe inzichten snel te implementeren. We werken dus gezamenlijk naar het eindresultaat toe. Dit wordt Agile Development genoemd.


Design

  • Site lay-out en structuur.
  • Logo en huisstijl.
  • Teksten en call-to-action elementen.
  • Informatie model en database.
  • Applicaties en specials.
  • SEO.
  • Social Media.
  • Looptijd: 2 a 6 weken.
Test Fase

In de test fase controleren we op het concept domein of alle functionaliteit van de site goed werkt en of de site op Apple, Android, Windows, telefoon, tablet en desktop goed voor de dag komt. We testen de site volgens de criteria van webdesign kwaliteit, de criteria van zoekmachines en kijken of de integratie met uw andere bedrijfsprocessen en systemen vlekkeloos verloopt. In de test fase hebben we nog speelruimte op cosmetische puntjes op de i te zetten hier en daar maar we voeren geen (grote) veranderingen meer door in de source code tenzij we tegen problemen aanlopen in de tests die we op moeten lossen.


Test

  • Functionaliteit.
  • Snelheid.
  • Veiligheid.
  • Responsiveness.
  • Cross Browser.
  • Cross Platform.
  • Stabiliteit.
  • Onderhoudbaarheid.
  • Looptijd: 1 week.
Deployment Fase

In de deployment fase publishen wij de site naar het echte domein, richten we de databases in, activeren de email-adressen en user accounts en we melden de site aan bij de gangbare zoekmachines. Daarna testen wij de site nogmaals volledig op het echte domein en doen een SEO performance test. Uw site is vanaf dat moment 'live'. Afhankelijk van de complexiteit van uw site leveren we ook een handleiding en training voor het content management systeem als dat nodig is.


Deploy

  • Go Live.
  • Testrapport.
  • SEO rapport.
  • Training.
  • Manual.
  • Looptijd: 1 week.
Operate Fase

In de operate fase is uw site geheel opgeleverd en live. Dat betekent niet dat wij u uit het oog verliezen. Als onderdeel van onze service en kosteloos inbegrepen bij de oplevering van uw website, voeren wij periodiek technisch onderhoud uit aan uw website. Denk hierbij aan updates van zoekmachine specificaties, beveiligingsupdates of nieuwe major versies van bijvoorbeeld PHP of MySQL die performance voordeel voor uw site opleveren. Wij doen dit NOOIT zonder overleg en NOOIT zonder uw toestemming. Wij testen alles uitvoerig voordat we de updates live zetten en zorgen ervoor dat er geen of minimale downtime voor uw site mee gemoeid gaat.


Operate

  • Kosteloos.
  • Service.
  • SEO aanpassingen.
  • Beveiligings updates.
  • Performance updates.
  • Monitoring.

Content Management Systemen (CMS)

CMS is een afkorting en betekent Content Management System. Ofwel, een programma waarmee u de inhoud van uw website kunt beheren. Er zijn veel verschillende Content Management Systemen in omloop zoals WordPress en Joomla. De verschillende systemen gebruiken meestal verschillende technieken. WordPress is het bekendste en meest gebruikte CMS. Oorspronkelijk ontstond WordPress als blogsysteem en dat is goed voelbaar in de structuur van de sites. In de loop der jaren is er veel functionaliteit toegevoegd zodat het een volwaardig CMS is geworden.


Er is maar weinig dat je met WordPress niet kunt doen als het gaat om het bouwen van een website. En als het er niet is dan kan het door het maken van plug-ins ontwikkeld worden. Toch is WordPress niet altijd een verstandige keuze. Soms zijn er zoveel plug-ins en maatwerk nodig voor een site dat u uw doel voorbij schiet als u dan nog voor WordPress kiest met een wirwar aan plug-ins die vaak niet echt gemaakt zijn om met elkaar samen te werken en complexiteit opleveren waar alsnog een programmeur voor nodig is.

Wij hebben al diverse klanten moeten redden die vastgelopen waren in 'wat simpel zou moeten zijn' en bij wie het niet mogelijk bleek om aangeschafte plug-ins te laten samenwerken zoals de klant dat voor ogen had. Weggegooid geld dus want de betere plug-ins zijn niet goedkoop. Wij geven er de voorkeur aan om een website te leveren met een fit for purpose CMS op maat, zonder overhead en onnodige complexiteit waarbij de verschillende aspecten zoals contentbeheer, productbeheer en klantenbeheer allemaal dezelfde look and feel hebben en op dezelfde manier, met elkaar, werken.


Dit gezegd hebbende, bent u op zoek naar een simpele website, zonder al te ingewikkelde functionaliteit, dan kunt u met WordPress prima uit de voeten en heeft u ons wellicht misschien niet echt nodig, of alleen om even een start te maken. In dat geval leveren wij U dan ook geen website, proberen die ook niet aan u te verkopen, maar geven u configuratie assistentie, service en objectief advies tegen gereduceerd support tarief.

Search Engine Optimalisation (SEO)

Waarom SEO?

U heeft natuurlijk niets aan uw website als er geen bezoekers komen. Meer dan 90 procent van alle mensen zoekt benodigde informatie op via Google. Het is dus evident dat het voor ieder bedrijf, website of webshop belangrijk is om goed gevonden te worden in de zoekresultaten van Google. Wanneer dit namelijk het geval is, dan komen er aanmerkelijk meer mensen op uw website.


Hierdoor wordt de kans groter dat bezoekers doen wat u graag wilt: uw product kopen, lid worden of uw informatie lezen. Bij MVM DESIGN is het aanmelden en optimaliseren van de vindbaarheid van uw website bij de diverse zoekmachines dan ook standaard inbegrepen in de oplevering van uw site. Zoekmachineoptimalisatie draait om het zo goed mogelijk presenteren van uw site voor zoekmachines, maar let wel, de uiteindelijke doelgroep zijn de gebruikers en niet de zoekmachines.

Waar letten we op?

We bekijken en optimaliseren meer dan 50 verschillende factoren van uw website in verschillende categorieën op het gebied van (structured) meta data, kwaliteit van de inhoud, relevantie voor gebruikers, website linking, meest gebruikte zoektermen in uw branche, site-structuur, navigatie, snelheid, veiligheid, gebruikersvriendelijkheid, mobiele performance, social media linking en source-code kwaliteit.


Een optimalisatiestrategie moet zich voornamelijk richten op wat goed is voor de bezoekers van uw site. Als u zich teveel richt op specifieke aanpassingen om een hogere rangschikking in de organische resultaten van zoekmachines te bereiken, levert dit mogelijk niet het gewenste resultaat op. Zoekmachines kunnen zelfs concluderen dat u spam aanbiedt als uw structured data voor de zoekmachines niet in relatie staat tot de content van uw site.

Heeft u een bestaande website en wilt u een objectief, gratis en vrijblijvend oordeel over de staat, performance, techniek en vindbaarheid van uw site?

voer het website adres in inclusief http://

Ik geef de voorkeur aan:
Email
Telefoon
WhatsApp

Privacywijzer

Veiligheid

Risico's

Een volledig waterdichte beveiliging van de online digitale wereld bestaat helaas niet. Een ieder die dat wel beweert schildert de zaken mooier af dan ze in werkelijkheid zijn. Beveiliging van informatie en internet is er dan ook op gericht om het risico op beveiligingslekken te mitigeren en zo klein mogelijk te maken. En dat is een statement waar we bij MVM Design onze naam onder durven te zetten. Het minimaliseren van die risico's is ook iets wat we waar kunnen maken qua beveiligingsstrategie en technologie.


Ter ondersteuning van het organiseren van informatiebeveiliging kan gebruik gemaakt worden van een aantal standaarden, waaronder ISO 27002 en NEN 7510. Deze standaarden bevatten vele maatregelen die helpen bij het krijgen van grip op informatiebeveiliging. De maatregelen zijn zowel technisch als organisatorisch en logistiek en wij vinden het een morele verplichting van een ieder die websites aanbiedt om deze standaarden en maatregelen, daar waar van toepassing, te implementeren voor de klant.


Wat zijn nu precies de risico's?


Er zijn materiële en immateriële risico's. Denk bijvoorbeeld aan financiële schade voor u of uw klant door diefstal en misbruik van gevoelige informatie of reputatie schade voor uzelf als iemand de teksten op uw website vervangt door ongepaste en kwetsende teksten. Denk aan bedrijfsschade als de continuïteit van uw webshop wordt verstoord door een Denial of Service Attack en uw site dagenlang uit de lucht is. Denk aan de wetten met betrekking tot bescherming van persoonsgegevens en wat dat voor u betekent. Wat mag u wel en wat mag u niet opslaan en welke wettelijke verplichtingen tot beveiliging zitten daar aan vast?


In het beoordelen en voorkomen van dreigingen (risico's) komen aan bod uw en onze verantwoordelijkheid, wet- en regelgeving, incidenten en incidentafhandeling, misbruik van systemen, ongeautoriseerde toegang, op een veilige manier uitwisselen en opslaan van gegevens, fysieke beveiliging, systeem en gebruikersfouten en bedrijfscontinuïteit. Dit klinkt allemaal zwaar en formeel en dat is het ook. Gelukkig komt een flink gedeelte van de beheersmaatregelen op het conto van de hosting provider en de software leverancier maar U heeft zelf ook een verantwoording m.b.t. uw bedrijfsvoering. Veel risico's kunnen voorkomen worden door ze simpelweg niet te introduceren. Is het ècht nodig om het rekeningnummer van de klant op te slaan? Meestal niet.


Vertaald naar het dagelijks leven en het gros van de websites, de meeste hacks van 'gewone' websites zijn eenvoudig te voorkomen. De doorsnee websites zijn niet interessant genoeg voor de professionele cybercriminelen om er veel tijd aan te besteden. In 99% van de gevallen zijn hackpogingen hobby-hackers die vanuit een Tor netwerk of VPN met geautomatiseerde tools die ze zelf niet gemaakt hebben op bekende veiligheidslekken scannen in de software waar uw website op draait (ongeautoriseerde toegang). Daarnaast is er ook een groei in ook weer geautomatiseerde, professionele aanvallen met als doel om de server waarop uw website wordt gehost te gebruiken in een 'botnet' om spam te versturen of DDOS-aanvallen mee te doen (misbruik van systemen).


Let op : Veel van de hacking tools zijn gericht op CMS systemen zoals bijvoorbeeld WordPress of Joomla. Met name WordPress is populair bij hackers, omdat een groot gedeelte van alle websites erop draait. De keerzijde van het gemak waarmee je in WordPress plug-ins kunt installeren is dat deze vaak kwetsbaar zijn voor veiligheidslekken. Internet veiligheidsexperts ontdekken dagelijks nieuwe veiligheidslekken, oftewel 'exploits' in plug-ins.

Maatregelen

Wij gaan om voor de hand liggende veiligheidsredenen niet al te diep in op de veiligheidsmaatregelen die wij implementeren in uw website. Als wij een website voor u maken dan doen we als onderdeel van de analyse fase ook een risico analyse met betrekking tot de informatie en technologie die nodig is voor uw site. En als wij die site ook voor u hosten dan kunnen we direct al een aantal beheersmaatregelen afvinken aan de serverkant. Wij vinden veiligheid zo belangrijk dat wij in onze voorwaarden stellen dat wij de overeenkomst met u kunnen opzeggen, met eventuele restitutie van uw betaling, als blijkt dat uw hosting provider bijvoorbeeld geen SSL ondersteunt en u toch een webshop met online betaling wilt draaien bij die provider of gevoelige persoonsgegevens wilt opslaan. Dit doen wij om onze eigen integriteit en reputatie te beschermen alsmede die van u.


Hieronder noemen wij een aantal obvious zaken die wij uiteraard voor u op orde hebben.


  • - SSL certificaat: Wij zorgen ervoor dat uw site en beheeromgeving alleen via een beveiligde verbinding (SSL) te benaderen is. Hierbij worden de gegevens versleuteld, waardoor het voor een buitenstaander onmogelijk zou moeten zijn om te weten welke gegevens er uitgewisseld worden.

  • - Voorkomen van SQL injectie: Wij passen ALTIJD server side validatie toe naast client side validatie voor alle data die uitgewisseld wordt en schonen de data op voordat deze als onderdeel van een SQL query naar de database wordt gestuurd. Daarnaast gebruiken wij runtime functionele database accounts met de minimale rechten die nodig zijn voor het functioneren van de site maar die niets aan de database structuur kunnen veranderen.

  • - Voorkomen van Brute Force Attacks: Naast server side blocks reduceren wij het risico op 'brute force attacks' door de sitestructuur van de beheer- en inlog omgeving voor elke site uniek te maken zodat geautomatiseerde kwaadwillende scripts de structuur niet makkelijk kunnen herkennen. Ook gebruiken wij geen voor de hand liggende account en structuurnamen zoals Admin of Adminsitrator.

  • - Voorkomen van Session HiJacking, fixation of sidejacking: Wij veranderen sessie ID's en cookie waarden na elke transactie en versleutelen die ID's en waardes met encryptie. Tevens zorgen wij ervoor dat accounts automatisch uitgelogd worden na een bepaalde inactieve periode.

  • - Versleutelen van informatie: Alhoewel de toegang tot de databases op zich al beveiligd is vinden wij dat niet voldoende. Daarom wordt alle gevoelige informatie versleuteld opgeslagen in de database waardoor die informatie niet leesbaar is zelfs als de database gehackt wordt.

  • - Malware : Wij beveiligen de website tegen malware. Malware is kwaadaardige software die hackers op uw server plaatsen om de computers van uw nietsvermoedende bezoekers te infecteren. Google scant sites op de aanwezigheid van Malware en zet elke dag zo'n 6.000 websites op de zwarte lijst omdat ze zijn geïnfecteerd.

  • - Captcha en tokens: Wij beveiligen invoerformulieren tegen geautomatiseerde scripts door diverse captcha en tokenmechanismes te implementeren waardoor we zeker weten dat we met een echt mens te maken hebben die het formulier invult.

GDPR-AVG Privacywetgeving

AVG

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat er vanaf die datum dezelfde privacywetgeving geldt in de hele Europese Unie (EU). De huidige Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) geldt dan niet meer. De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam: General Data Protection Regulation (GDPR). Persoonsgegevens zijn gegevens die kunnen verbonden worden aan een individu, of waarmee een individu kan worden geïdentificeerd: naam, foto, telefoonnummer, adres, bankrekeningnummer, e-mail-adres, IP adres, vingerafdruk, medische data, enz. (een zeer lange lijst).

De volgende regels moeten worden gevolgd :


  • - transparantie: de persoon van wie de gegevens verwerkt worden, is hier van op de hoogte, heeft hiervoor toelating gegeven en kent zijn rechten.
  • - doelbeperking: de persoonsgegevens worden voor een welbepaald gewettigd doel verzameld, en mogen niet voor andere zaken gebruikt worden
  • - gegevensbeperking: enkel de noodzakelijke gegevens die voor het beoogde doel noodzakelijk zijn, mogen worden verzameld
  • - juistheid: de persoonsgegevens moeten correct zijn en blijven
  • - bewaarbeperking: de persoonsgegevens mogen niet langer bewaard worden dan nodig voor het beoogde doel
  • - integriteit en vertrouwelijkheid: de persoonsgegevens moeten beschermd worden tegen toegang door onbevoegden, verlies of vernietiging
  • - verantwoording: de verantwoordelijke moet kunnen aantonen aan deze regels te voldoen

Wat betekent dat?

Om aan te kunnen tonen dat de AVG wordt nageleefd, moet de voor de verwerking verantwoordelijke (u) maatregelen nemen die voldoen aan de beginselen van gegevensbescherming. Het is de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de voor de verwerking verantwoordelijke om effectieve maatregelen te treffen en de conformiteit van de verwerkingsactiviteiten aan te tonen, zelfs als de verwerking wordt uitgevoerd door een externe gegevensverwerker namens de voor de verwerking verantwoordelijke.


Gegevens mogen daarnaast niet worden verwerkt tenzij er ten minste één wettelijke basis is om dit te doen. En persoonsgegevens bewerken, dat doet u al snel en soms ongemerkt. Denk aan de ledenadminstratie van de vereniging of uw webshop. Of, en dat is minder voor de hand liggend, als U Google Analytics gebruikt om uw website te analyseren, of een facebook plug-in in uw site heeft. Die wisselen namelijk ook persoonsgegevens uit via cookies en ook al beseft U het niet, als dit via uw site gebeurt bent u dus verantwoordelijk.


De AVG kent betrokkenen onder meer onderstaande rechten toe.

  • - Recht op inzage
  • - Recht op correctie en verwijdering:
  • - Recht op dataportabiliteit





Al met al is het zaak om er voor te zorgen dat U weet wanneer uw website met persoonsgegevens werkt en of dat dan volgens de wetgeving gebeurt. Bij MVM Design hebben we ervaring met het conformeren van websites aan de AVG en bouwen wij een site voor U dan zorgen wij ervoor dat uw site volledig aan de eisen voldoet.

Auteursrecht en Eigendom

Wetgeving

Op het ontwerp van een website rusten auteursrechten volgens de wet. Dit betekent dat het enkel de maker, MVM Design, is toegestaan de website te publiceren of openbaar te maken. De maker van een website zal meestal een webdesigner zijn of het bureau waar de webdesigner werkzaam is, zie ook Wie is de maker van een werk in de zin van de Auteurswet?. Indien een website in opdracht van een bedrijf wordt gemaakt, dan wordt door de maker aan de opdrachtgever het recht verleend om de website te gebruiken, de zogenaamde licentie. De auteursrechten op het ontwerp van de website kunnen aan de opdrachtgever worden overgedragen middels een schriftelijke overeenkomst.

Gebruik van een ontwerp voor een website

Het is niet toegestaan zonder de toestemming van de maker gebruik te maken van een ontwerp voor een website of om dit ontwerp te kopiëren. Dit betekent bijvoorbeeld indien een offerte is uitgebracht voor het ontwerpen van een website en daarbij een of meerdere ontwerpen zijn gevoegd, het de offerteaanvrager niet is toegestaan deze ontwerpen of ontwerpen die daarop lijken, zonder daarvoor een vergoeding te betalen, te gebruiken. De ontwerpen zijn auteursrechtelijk beschermd. Ditzelfde geldt ook voor het ontwerp van een logo of huisstijl.


bron: www.juridische-supermarkt.nl

Specifiek Design

Indien wij voor U specifieke bedrijfsapplicaties, widgets, logo's, stijlen of specifieke source code ontwikkelen dan houden wij die dan ook specifiek voor U. Wij zullen dus nooit web applicaties of widgets die voor u ontwikkeld zijn en die uw kennis of ideeën bevatten gebruiken voor uw concurrenten. Dat vinden wij geen nette manier van zaken doen en het past niet in onze bedrijfsvisie. Een voorbeeld van zo'n specifiek ontwikkelde widget is de 3D online designer die wij ontwikkeld hebben voor één van onze klanten. Wij kunnen het helaas niet voorkomen dan onze en uw ideeën nagemaakt worden. Wij maken dit over het algemeen extra moeilijk door in PHP te ontwikkelen, deze code is niet te downloaden of in te zien door website bezoekers.

Copyright en overdracht auteurs rechten

Auteursrechten op software kunnen enkel worden overgedragen door middel van een schriftelijke overeenkomst volgens de wet. Zolang dat niet is gebeurd, berusten de auteursrechten op de software bij de maker. Heeft u aan ons de opdracht gegeven om uw website te bouwen, dan kunnen wij overeenkomen dat alle auteursrechten op de specifiek voor u ontwikkelde en in de toekomst te ontwikkelen software, logo, en huisstijl ontwerpen aan u worden overgedragen. Wij stellen hiervoor dan inderdaad een schriftelijke overeenkomst op omdat de overdracht anders niet rechtsgeldig is.

Technologie

Client-side

Onze websites worden ontwikkeld in HTML en CSS. HTML staat voor HyperText Markup Language en is een opmaaktaal voor de specificatie van documenten, voornamelijk bedoeld voor het internet. Documenten in HTML kunnen geopend en gelezen worden door webbrowsers om vervolgens als webpagina weergegeven te worden. HTML-documenten bevatten op de eerste plaats de structuur en inhoud van een pagina. Voor de opmaak en visuele weergave worden gewoonlijk Cascading Style Sheets (CSS) gebruikt. CSS koppelt de vormgeving van webpagina's los van hun feitelijke inhoud en legt die centraal vast. CSS biedt ook de mogelijkheid om voor verschillende typen media een andere stijl te definiëren. Daardoor kan de stijl van een webpagina worden aangepast aan weergave op een beeldscherm, een tablet of een telefoon.


Om de pagina's interactief te maken gebruiken we JavaScript. JavaScript is een veelgebruikte scripttaal om webpagina's interactief te maken en webapplicaties te ontwikkelen. JavaScript wordt in de webbrowser uitgevoerd op uw computer. Wij gebruiken JQuery als JavaScript-framework. Een JavaScript-framework is een softwarebibliotheek die een aantal JavaScript-functies bevat voor het ontwikkelen van webapplicaties, zoals AJAX. AJAX (Asynchronous JavaScript And XML) is een term voor het ontwerp van interactieve webpagina's waarin asynchroon gevraagde gegevens worden opgehaald van de webserver. Daardoor hoeven webpagina's niet in hun geheel ververst te worden bij interactie met de server en dat werkt veel sneller en prettiger.

Server-side

Wij programmeren het kritieke gedeelte van uw site en functionaliteit niet in JavaScript maar op de server. Wij gebruiken hiervoor PHP (PHP: Hypertext Preprocessor). PHP is een scripttaal, die bedoeld is om op webservers dynamische webpagina's te creëren. Een server-side scripting-taal zoals PHP is voor de gebruiker onzichtbaar. De source codes zijn niet opvraagbaar of te downloaden vanuit de browser zoals dat bij JavaScript wel het geval is. Alleen het resultaat van PHP code is zichtbaar en dat ziet eruit als een gewone HTML-pagina. Daarom programmeren wij de belangrijkste en gevoelige code niet in JavaScript maar PHP. Dat is veel veiliger en het ontlast uw browser. PHP wordt vaak in combinatie met een relationele database gebruikt. WordPress is bijvoorbeeld ook geschreven in PHP en MySQL.


De meest gebruikte relationele databases voor PHP zijn MySQL en PostgreSQL en daarbij gaat onze voorkeur uit naar MySQL. MySQL is een propriëtair opensource-managementsysteem voor relationele databases (RDBMS). SQL is de taal die wordt gebruikt om een database op te bouwen, gegevens toe te voegen, op te vragen en die gegevens te onderhouden. MySQL is de meest gebruikte database engine op het web, meestal in combinatie met PHP en vormt de basis van vele internettoepassingen en standalone software. Als onderdeel van onze Business Analyses certificering zijn we bij MVM Design gecertificeerd in het ontwerpen van informatie modellen en het implementeren en optimaliseren van die modellen in relationele databases.